søndag 2. mai 2010

[lykkelig uvitende]

det er natt til andre mai, jeg tenker at jeg burde gjøre noe konstruktivt. det er eksamen om -iiik- under en uke, og jeg tenker at jeg burde lest, jeg burde alltid lest, men som vanlig har denne dagen gått med til lite konstruktive ting. jeg har skrevet en cosmo-reportasje og nok en mag-sak, jeg har regnet matte, men jeg burde absolutt satt av mer tid til matten. unnskyld at jeg spør, men hvem bryr seg, sånn egentlig? når jeg blir redaktør i dagens næringsliv er det ingen, og da mener jeg ingen, ikke en fordømt sjel (kanskje med unntak av tidenes største mattefascinist, og som dessverre som var min foreleser), som bryr seg om annet enn at jeg sto. når jeg tenker meg om bryr vel egentlig ikke han seg heller, jeg mener, han vet jo ingenting om jeg får a eller om jeg såvidt består. av de to alternativene tror jeg sistnevnte er mest sannsynlig, men jeg satser på c. litt optimistisk må man jo være.

- - -

vi, fortsatt lykkelig uvitende om

pipene som spytter oss
til stinkende eksos;


et slags hudløst skrik


(utdrag; dette er los angeles, dikt)




sånn ellers venter jeg fremdeles på svar på westerdals-søknaden min. selvdiggende som jeg er, tror jeg selvsagt at jeg kommer videre til intervjurunden, og at jeg faktisk har ganske god sjanse til å komme inn på selve skolen. eller, det vil si, for to dager siden hadde jeg ikke vært det, men etter et kjapt googlesøk på studenter som faktisk har kommet inn tenker jeg at opptaksprøven min ble ganske så bra, det skulle kanskje bare mangle, jeg mener, jeg brukte jo to måneder på de tekstene. ifølge skolens websider blir svarene sendt ut i morgen, og siden jeg bor i oslo, tar det vel ikke mange dager før jeg er et skritt nærmere avgjørelsen om hvor de neste tre årene av fremtiden min kommer til å ende.

jeg har kommet inn på grafisk design (nkf), markedsføring og siviløkonom (bi), i tillegg har jeg søkt litteraturvitenskap, sosiologi og kultur og kommunikasjon på universitetet, så det finnes alltids en utvei om jeg skulle ombestemme meg helt. tror jeg.